6 Ağustos 2014 Çarşamba

GÜNE DİKİŞ DİKMEK İÇİN BAŞLAMAMIŞTIM OYSA Kİ...

Ama bir kaç gündür keşfedip takibe aldığım, baştan sona gezerek başımı döndürdüğüm ve hırs yaptığım, haset olduğum, fesatlık geçirdiğim blogger arkadaşlar sağ olsunlar, sabah sabah kalkıp kendime bir bluz dikmeye karar vermemde çok etkili oldular (yok yok onlardan feyz aldım diyelim, özendim diyelim, öykündüm diyelim).
 Kumaş kışın baykumaştan aldığım ince bir penye, pamuklu karışımı. Tam yazlık bir şey. Aslında baykumaştan alıp diktiğim ve çok sevdiğim bir bluz renk atıp ilk yıkamada bozarınca çok kızmıştım ama bir daha denemek istedim. Bir tişörtümü üstüne koyup kesip diktim ve tatatataaaaa, yine büyük dikmişim! Hiiiç tamiratla uğraşamayacağım şekerler. Bu bluz, bu sefer teyzemin olacak mecburen. Kaçıncı büyük dikmek? Bana ders olsun, kendimi ne ebatta görüyorsam artık? Evet ufak tefek, cep boyutu bir hatun değilim ama insan kendine sürekli iki beden büyük kıyafet de diker mi ısrarla? Yoksa daha kilolu günlerime yatırım mı yapıyor bilinç altım? Neyse; bende aynı kumaştan bir parça daha var. Ondan da kendime dikerim artık, teselli ikramiyesi olarak. Teyze yeğen pişti pişti gezeriz...


32 yorum:

  1. hahaha çok iyi yapmış bu blogger arkadaşlar ama :D elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evvveeet, hepiniz sağ olun arkadaşım, bana bu bluzu sizler diktirdiniz! (Alkış lütfen).. Sevgiler.

      Sil
  2. aynı şeyi uzun süre ben de yaptım biliyor musunuz :))) ama şimdi ne yapıyorum.. bir beden küçük dikip çöpe atıyorum.. allah hepimize orta yolu buldursun, süphaneke dinimiz amin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay atma çöpe, ver birine. Ama senden incesi kim ola ki, o da doğru. Bak işte fit olmanın da zararları var, sana küçük gelen başkasına da yar olmuyor :) Sevgiler, selamlar..

      Sil
  3. Kumaş da çok güzelmiş. Dikişiniz zaten mükemmel. Teyzenizin memnuniyetle giyeceğinden eminim. Zaten teyzenizle olan dostluğunuz böyle sevgi belirtilerini hakkediyor bence de:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teyzem benden 5 yaş kadar büyük, kontenjandan teyze :) Dünyanın en iyi arkadaşıdır aynı zamanda, teyzoşuma feda olsun bütün baykumaş bluzları :) Bu arada dikişim için söylediklerine çok teşekkür ederim. Kumaş atmasa da temiz dikişi seviyorum, sürfile şart. E iddialı değilim ama bunca senedir ne iyi ne değil biraz anlamaya başladım. Buna rağmen ben henüz o kadar iyi de değilim :) Hişşşşt, çaktırma, aramızda:) Sevgiler ve selamlar.

      Sil
    2. Yok yok saklamayın arşivinizi gezdim. Üstünüzde duruşu dikiş kalitesini çok net belli ediyor:))))

      Sil
    3. Canımsııııın! Teşekkürler.

      Sil
  4. Elinize sağlık güzel olmuş. Penye dikmek zor değil mi? Kimisi zor olduğunu söylüyor. Ben dikişe yeni başladım ama henüz cesaret edemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canııım, tam da bam telime bastın, iyi mi? Penye dikmek hakikaten ev tipi makinalarla zor. Hani o Singer kataloglarında yazan, bizim de onca parayı bunun için saydığımız "esnek dikiş dikme" özelliği var ya, işte bundan makinaların haberi yok! Hele ince penyeleri bin naz, bin niyazla dikiyor. Ama benim penyem pamuklu karışımı bir şeydi, düşündüğümden daha kolay dikti. Yine de, mesela etek ucunu çift iğne ile bastırmak istedim, "bana mısın" dedi :) Ben de, "şu yaşımdan sonra senin kahrını mı çekerim ben" deyip tek iğneye geçtim, iki sıra diktim. Ayrıca sürfilelerini yaparken esnek her tür kumaşta zig-zag atlamaları oluyor nedense. Bunu gabardin, krep, gömleklik veya kot kumaşlarda yapmıyor ama. Aslında hedefim overlok makinası almak. Bu gidişle onu da aldıracak bana bu Singer. Bileydim böyle olacağını, tefrruatlı bir Singere eşek yükü para vermez, bir overlok, bir de basit dikiş makinası alırdım. ma yine de alıcam, bunu da burdan ilan etmiş olayım :) Dikişe yeni başlayanlar için, işler ters giderse, negatif güdü olabilir penye meselesi. Biraz daha esnek olmayan türleri dik bence önce, ya da overlok al. Sevgilerimle.

      Sil
  5. Ha ha kime niyet kime kısmet.
    Allahtan kendine çıkacak kadar kalmış. Deseni de hoşmuş. Artık seninkini üzerinde görmek isterim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneme gösterdim bu gün öğleden sonra, o da beğendi :) O beğendiyse tamamdır yani. Kendime de dikmem farz oldu artık. Sesini duymak güzeldi. Sevgiler.

      Sil
  6. Ellerine sağlık arkadaşım aahhh bende dikiş dikmek istiyorum ama memlekette olmuyor bende arkadaslarima şöyle bir gezintiye çıkıyorum birde ne göreyim dokturmusler ne güzellikler çıkmış ooff kıskandım ayin 20 sinden sonra görüşürüz geliyorum kocaman sevgiler ve öpücükler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Betül Hanımcım, ne kadar az görüşebildikdeğil mi? Daha "memleket nire bacım" bile diyemedik birbirimize:) Sevgiler, memlekete benden de selamlar, iyi tatiller. Çok enerji topla, dikilecek tonla dikiş var :))

      Sil
  7. Ya bir önceki yorumuma cevabında senden gaz aldım demişsin de bence benden değildir o, benimsel'dendir :))
    Ben kendi bloguma bakınca gazlık pek bişey bulamadım da :))
    Alıcı gözle şöyle bi bakınca daha çok deli saçması kolleksiyonu gibi göründü gözüme :D

    Ama şimdi bu senin bluz bana gaz oldu, Valla bak :)
    İçerde hazır masanın üstünde yatan kırmızı bi penye var. Ona niyeti bozum okurken :Pp Hehe şu durumda ben sana öykünmüş oldum :)
    Yahu bu böyle karşılıklı öykünüşmek şeklinde olunca ne güzel oluyor. Gazı hiç bitmez insanın bu şekilde :DD
    Bu arada overloksuz penye dikmeye çalışmak akıl karı değilmiş. Dün overloğu açmaya üşenince anladım.
    Tez zamanda overloklu günler dilerim :)
    Sewgiler, ML...

    YanıtlaSil
  8. Aslında benimsel ile seni aynı gün keşfettim galiba. Ama kalkıp silkindiğim nokta senin "http://hobizen-dikis.blogspot.com.tr/2014/05/uretim-ihtiyactan-dogar.html#more" yazın oldu. Hani şu üşüyüp de sırtına örttüğün penyeyi "bari hırka dikeyim"dediğin yazın. "Kalk", dedim Nurtene, "ellerde ne kadınlar var, sabah ezanından önce kalkıp hırka dikiyor" :) Bu arada biz iki çenebaz, bir süre flört edeceğe benziyoruz blogdan blogdan, Allah tamamına erdirsin diyelim, ne diyelim :)) Sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sorma, o gün çok üşümüştüm :)) Ayıpladım kendimi sırtıma kumaşı öylece alınca. Hayır tam önünde 2 tane makina aslan gibi yatıyor, sen dolan Romalılar gibi kumaşa, olacak iş mi :)
      Heh işte o sabah ben de kendime aynen öyle demiştim. "Kalk kalk, eller abiye elbiseler, ipek bluzlar diksin sen karpuz misali devrilip yat."
      Ehehe, iyidir iyidir çenebaz flörtleşmesi. Eh bloggerlar tanışmış anlaşmış, bize de düşer laf salatası :D
      Bu arada laf olsun diye değil gerçekten foruma bekliyorum seni de en acil tarafından :))
      Daha fazla oralarda dolanıyorum çünkü. Böyle yorum yorum değil de daha hızlı dönüyor orda muhabet. Sınırlı sayıda gerçekten kafa dengi insanla. Hadi koş gel hemen, bekliyorum :))

      Sil
    2. Dur bi gelmeye çalışıcam, ben ilk defa bir foruma giriyorum galiba. Yolumu bulamazsam bana yardım edersin artık:)

      Sil
  9. günaydın Nurten hanım bu dikişçi blogcanlar birazda bana verseler bu ilhamı çok ihtiyacım var buaralar benimde, neyse bluz çok hoş görünüyor teyze iyi günlerde giysin artık, darısı başınıza... sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reyhan Hanımcım, senin iğne oyaları gibi değil dikiş, karar vermek, kumaşı kesmek yetiyor, daha çabuk bitiyor biliyorsun ki. Olaya bir de bu açıdan bakarsan ilhamın büyüklüğünü görüverirsin :) İğne oyalarına ara verdiğinde seni de dikiş alemine bekleriz. Sevgiler, muhabbetler benden sana...

      Sil
  10. :D Varya kola şişesi gibi birbirimizi çalkalayıp gaza getiriyoruz sanırım kızlar :) Bende bu aralar bakıp bakıp dikişe sarıyorum :) Beni de gaza getiriyorsunuz yani :)
    Bu arada tişörtte güzel olmuş , ellerine sağlık Nurten :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Meşgul anne, kola şişesi benzetmesine bayıldım. Ben kendimin gazla çalıştığına dair kuvvetli hislerle dolu biriyim zaten. Yeter ki birisi bana bi gaz versin. Kola şişesi olur, ara gazı verilmiş yokuş tırmanan kamyon olur, uçan balon olur... ben buyum işte, kaptırır giderim:) Demek hepimiz böyleyiz :) Sevgiler.

      Sil
  11. Ellerinize saglik Nurten Hanim. Ben penyeyi overlokta bile dikmeyi sevmiyorum ya, zor is. ya ayarini beceremiyorum, ya da ne bileyim ben de bir ariza var. sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah arkadaşım bizde bir arıza var bence de. Bazıları çok kolay dikiyor bu kumaşı ama. Gel de kızma...

      Sil
  12. Bende bunu sürekli yaşıyorum nedense birde daraltmak zorunda kalıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili nuryyl galiba birer prova mankenine de ihtiyacımız var. Belki o zaman dikmeden önce bir prova yaparız. Sevgiler...

      Sil
  13. Bayıldımm! Ben de büyük dikiyorum bu ara her şeyi. Çabuk olsun diye üzerimde denemediğimden sonuç hep büyük çıkıyor, sonra daraltmakla uğraş dur!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tez canlılıktan kaynaklanıyor. Normalde farklı kumaşlarla farklı sonuçlar alınacağına göre, prova etmek, teğellemek falan lazım, hanım kadınlar öyle yaparlar. Ama biz napıyoruz, hoooop kes, hooop dik, büyük geldi verecek adam ara, küçük geldi çöpe... Amaaan napalık bu kadar kusur kadı kızında da olur:) Sevgiler.

      Sil
  14. saadet abla iyi günlerde giysin ama denk gelecek başkasıda var kardeşim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşeciiiiimmm, canım benim, sana en iyileri layık. Özel dikeyim sana e mi? Halama selamlar gönderiyorum.

      Sil