8 Ekim 2013 Salı

KRİZ

Bir kaç gündür Burda dergilerimden birini arıyorum. 1992 yılından beri aldığım dergilerimin hepsini taradım. Gerçi içlerinde 10-15 tane eksiğim var: Gidip gelmeyenler. Galiba aradığım model o dergilerden birindeydi. Neyse, balık sırtı gibi ama daha dökümlü ve hafif elastan katkılı bir kumaşım var. Onunla etek ceket takım yapmayı düşünüyordum. Aradığım ceketi bulamadıkça dikkatim başka modellere de dağıldı. Mesela şu pantolonu dikmeye karar verdim. Ama önce biraz da kilo vermeye niyet ettim:)
Aradığım modele en yakın olan kesim aşağıdaki yeşil ceket. Hem de fazla girintisi çıkıntısı, işçilik detayı yok. Biran önce bitmeli ki yenileri dikilmeli değil mi? 
Ceketin bana çekici gelmesinde, saçlarımın zaman zaman modelinki kadar kısa olmasının da katkısı var galiba. Keşke kilom da benzeseydi:) 
Bu arada, aşağıdaki ceket de aynı kesim olmasına rağmen daha dar bir kalıpmış gibi duruyor. İşte ben bunu sevmiyorum. Benim diktiğim nasıl olacak? Yukarıdaki kadar bol ama derli toplu mu, aşağıdaki kadar dar mı? Kumar oynuyor gibi hissettim kendimi. Atıyorum zarımı bakalım düşeş gelecek mi?
Ayrıca şu aşağıdaki ceketi dikmiştim uzun zaman önce. Çok da şık durmuştu. 20 cm kadar kısasını dikmek istiyorum ama modayı sıkı takip eden hanımlar, yakası, kolu, kesimi çok mu demode, bir bakın bakalım. 

9 yorum:

  1. Yeşil model çok güzel bende aynısından kaban diktirmiştim. Bence kilolu olduğunuzu düşünüyorsanız biraz daha uzun ve vücudunuza oturan bir modele çevirebilirsiniz bunu. Son modelde dediğiniz gibi biraz eskidi ancak boyunu azcık kısaltıp blazer tarzı birşeye çevirirseniz bunu süper olur. Eminim en güzelini dikeceksiniz :)
    bu arada bana da beklerim, http://byhandeerdede.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. en sondaki hiç demode değil her zaman kullanılabilen klasik bir model
    gardropta olmazsa olmaz bence.. benim bu modelden fuşya rengi vardı öyle çok giyiyordum kinerdeyse bütün kıyafetlerimle :) kumaşıda çizgili kadifeydi
    sanırım kumaş ve renk detayı ile bu son modeli uygularsanız mutlu olursun gibi geliyor bana
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her model dergide güzel duruyor, allayıp pulluyorlar ama iş dikmeye gelince öyle olmuyor. Bu modelse daha önce deneyip memnun kaldığım bir model. Oturuşu süper. Belki farklı kumaş ve kısa olarak dikerim. Yeşilden ise bir kaç gündür dikiyorum, astarı kaldı:)

      Sil
  3. merhaba.ben ismihan sitenizi sessiz sedasız takip ediyorum.paylaşımlarınız hoşuma gidiyor.ben de dikiş öğrenmek dikmek hevesi aldı.ama hangi makina almalıyım konusunda kararsızım.hangi makinayı kullanıyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://nurtenbegendi.blogspot.com/2012/07/yeni-dikis-makinam.html
      Makinam, singer 6180. İyi mi değil mi bilemedim. Bazan ip atlıyor nedense.

      Sil
    2. Bir bloğun falan var mı arkadaşım? Ben de sana gelip yaptıklarını görmek isterim. Sevgiler.

      Sil