6 Eylül 2012 Perşembe

BAŞIMIZ SAĞ OLSUN

Çarşamba gecesi,  haftasonu evlenecek olan kuzenim için bir eğlence tertip etmiştik. Normalde dinlemeye tahammül bile edemediğimiz türden şıngırdaklı oyun havalarıyla eğlenceye başladık. Tam havaya girmiştik ki, beylerden telefonlar gelmeye başladı. Önce herkes yakınlardaki bir elektrik santralinin patladığını düşünmüş. Sonra işin özü anlaşılmış, Türkiye'nin en büyük cephaneliklerinden birinde patlama olmuş. Biz kendi gürültümüzden hiç bir şey hissetmedik ama, bütün Afyon sarsılmış, deprem oluyor zannetmişler. Afyon o kadar sarsılmış ki, 7-8 km uzaktaki annemlerin demir apartman kapısını açtırıp camı kırdırmış. Bizim ev olay mahalline 13-15 km uzaklıkta olduğu halde cam balkon camları basınçla içeri dışarı girip çıkmış, site görevlileri ve sakinleri doğalgaz patladı zannetmişler. O sırada 20 km uzakta bulunan eşim de duymuş ve hava sıkışması patlaması zannetmiş. Zaten yakın civardaki evlerde maddi hasar çokmuş.
Hemen hastaneye gittim. Yol boyu hastaneye doğru bir araç akını vardı. İcapçı diğer arkadaşım ve iki personelimiz de koşturmuş. Acil servise ve ameliyathaneye ilaç ve serum yığınağı yaptık. Ara ara bir ihtiyaç var mı diye acil servise de çıkıp baktım. Görevli olan olmayan pek çok personel hastaneye akın etmişti. Afyon'un genci yaşlısı kan vermek için hastane girişine yığılmıştı. "Yüzlerce" az bir miktar, belki "binlerce" insan bir işe yaramak için koşup gelmişti.
Sonra 8-10 yaralı gelmiş, iş bitti. Saat gece yarısını çoktan geçmişti eve geldiğimizde. Biraz da NTV haberlerini izledim. Saat 2.30 gibi falan yattım. 
Keşke dün gece çalışmaktan hiç uyumaya fırsatım olmasaydı da o gencecik fidanlar elimizden uçup gitmeseydi. Keşke o binlerce  bağışçının kanı damarlarından can vermek üzere geçebilseydi. Keşke hastaneye toplanan o kadar personelin elinden bir şey gelebilseydi. Keşke o aramızdan erkenden ayrılan gençler hastaneye canlı gelebilseydi. Şimdi DNA testi ile kimlikleri belirlenmek üzere Ankara'ya gidiyorlar. 
Çocukluğumuzdan beri, bu askeri cephaneliğin hikayesiyle büyüdük. Tehlikeli bir durum olduğunu hep bildik. Allah yine de hepimize acıdı. Sevgili bir kaç kulunun verdiği sadakalar mı, döktüğü gözyaşları mı, yaptığı duaları mı karşı geldi bilemiyorum ama hepimiz aklımızın almayacağı, çok daha büyük bir kazadan kurtulduk. 
Allah bu millete evlatlarının mürüvvetini göstersin. Annelerin babaların gözyaşı dökeceği kayıplar vermesin. 

13 yorum:

  1. nurtencim çok geçmiş olsun canım hepimiz yastayız hergün artık şehit haberleri duymaktan yaşamdan zevk almamaya başladım rabbim birdaha göstermesin inşallah

    YanıtlaSil
  2. Allahım şehit evlatlarımızın ailelerine çok çok byük sabırlar ihsan eylesin benimde evladım var o fidanlar ne zorluklarla yetişiyor Rabbim evlat acısı tattırmasın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz Allaha emanetiz ama evlatlarımız daha çok emanet. Rabbim ana babalarına sabır versin.

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun. Allah bir daha göstermesin. Şehit ailelerine sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. sizlere geçmiş olsun ve tüm türkiyenin başı sağolsun diyorum rabbimin rahmeti şehitlerimizin üzerine ona hiç şüphe yokda rabbim annelerine ve ailelerine dayanma kuvveti versin hepimize versin bir anne olarak içim yanıyor sızlıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evlatlarımız Allaha emanet. Şehitlerimize da Allahtan rahmet diliyorum.

      Sil
  5. Karıştı, bakır tenli!
    Çayır çimene,
    Karıştı...
    O canım hayalleri;
    Zırhlı bir rüzgar
    Perdesi gibi,
    Bir set gibi...
    Kızgın çehreli,
    Göğüs gibi.
    Göğün görünmez göğsü gibi...

    PABLO NERUDA - OĞULLARI ÖLEN ANALARA TÜRKÜ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılımın için teşekkür ederim sevgili arkadaşım.

      Sil
  6. Nurten hanım çok geçmiş olsun. Yazdığınız gibi keşke o canlar sağ olsaydı da görevli arkadaşlar sabaha kadar çalışsaydı. Kan vermeye gelenlerde kanlarını verebilseydi.

    Sizlere ve bu acıyı yürekten hisseden şehit ailelerine sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  7. Söyleyecek söz bulamıyorum ,İnsanın bildiği yerlerde olanlardan etkilenmesi daha da fazla oluyor. İçimiz kan ağlıyor. Allah ailelerine sabır versin,başımız sağolsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi bizim evladımız. Allah ana babalarına sabır selamet versin. Teşekkür ederim.

      Sil