24 Ağustos 2012 Cuma

TOM AMCA'NIN KULÜBESİ

             İlkokul 2. veya 3. sınıftayım. Okullar açıkken kitaplarımızı genellikle herkesin birer kitap getirerek oluşturduğu sınıf kitaplığından alıp, neredeyse bedavaya getirerek okurduk. Bir gün öğretmenimin elinde Tom Amca'nın Kulübesi diye bir kitap gördüm. Kendi kitabıydı, okuyordu. İstemeye çekindim. 
     O zamanlar her şey mi pahalıydı, yoksa Türkiye mi çok fakirdi bilemiyorum. Her istediğimizi istediğimiz zaman alamazdık. Paramız varken dükkanlarda o mal olmazdı, mal varken parayı denk getiremezdik. Bir şekilde, nasıl olduysa para da biriktirerek, yaz tatilinde bu kitabı aldım. Daha bir sayfa bile okumamıştım ki, sınıftan iki arkadaşım geldi, Mürşide'nin doğum günü olduğunu, beni de götüreceklerini söylediler. E hediye ne gidecek? Sardım bir defter kabına Tom Amca'nın Kulübesini, götürdüm. Varyaaaa, nasıl içim yandı o kitaba bilemezsiniz. Hani biriktirdiğim parayı vermiş olsaydım, ruhum duymazdı, ama bu kitap ya hu, verilir mi? Verdim gitti. 
       Dedim ya, atın bulunduğu, meydanın bulunamadığı, meydan varsa atın olmadığı zamanlardı. Bir daha Tom Amca'ya ulaşamadım. Bu arada, şu Tom Amca'nın Kulübesini, aklıma gelirse, bir dahaki kitap alışımda internetten alıp tadını çıkara çıkara okuyacağım artık:)) Yanında sade gazoz ve leblebi tozu (Afyon'da bunun adı "kavut"tur) da yerim. Saçıma beyaz kurdele takarak mizanseni tamamlamam da lazım...

12 yorum:

  1. şekerim kitabını sipariş ettim!
    eski baskı olduğu için arayıp bilgi verecekler 3 gün içinde!
    eğer yoksa yeni baskı can yayınlarından zaten çıkmış! ama henüz dağıtıma girmemiş ona yazılıp on bekleyeceğiz o zaman :)
    umarım başarı ile bu işi sonuçlandırırım..
    hikayeni okuyunca bu kitabı bulup sana göndermek isteği ile doldum bu nedenle bu çabalar içine girdim.. eğer başarmış olursam kitabı almayı başarırsam yani senden adres isterim :)
    hadi bakalım bol şans bana o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sadece bir çocukluk anımı, çocukça sevinçlerimi, hüzünlerimi, kıskandığım ufak tefekleri paylaşmak istemiştim. Sevgili Nilgün, ki blog aleminde benim için bir markasın, bloğuma gelmişsin, yetmiyor gibi bir de bana çocukluğumu hediye etmeye kalkışmışsın. O kadar zarifsin ki, eski baskısını bile bulmaya çabalamışsın. Ne kadar teşekkür etsem azdır. Nasıl bir hoşluk yaptığının farkındasın elbette. Ama içimdeki çocuğun nasıl sevindiğini sadece tahmin edebilirsin, sevincinin derecesini asla tam olarak bilemezsin.

      Sil
    2. umarım bu konuda bir başarı sağlayabilirim ! heyecan ile yayınevinden gelecek cevabı bekliyorum..

      Sil
  2. kült romanlardan biridir ben de çocukken okumuştum Nurten, derisinin rengi yüzünden zulümle karşı karşıya kalan Tom un macerası oldukça ses getirmiş zamanında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ortaokul veya liseye giderken tvde Kökler ve "deyreee deyre" diye şarkı sözlerini ve müziğini hatırladığım 2 dizi vardı kölelik üzerine, şimdi hatırladım..

      Sil
  3. motif etkinliği yapıyoruz katılmak isterseniz bloguma beklerim:))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. mailnizi bana bildirirseniz oylama ile bilgileri hemen yollarım motif resimleri ile brlikte:)

    YanıtlaSil
  5. Siz yine de isteğinizle kitabı hediye etmişsiniz. Benimki daha vahim demi. Tek kitabını ver, geri alama. Yüreğimize oturmuş. Bunca yıl unutamamışız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zamanlar öyleydi. Allah bu millete artık yokluk, yoksulluk ve yoksunluk göstermesin. Çok şükür biz yokluk çekmedik, bizden büyükler gibi ama yoksunluk elbette vardı. Çünkü ülkenin ekonomik durumu öyleydi. Mesela bizim sınıfta, bizim gibi ortadirek ailelerin çocukları, fakir aile çocukları ve zengin (hem de sayılı zenginlerden) çocukları hep birlikte okuduk, yazdık, eğlendik, üzüldük, falan filan. Ama mesela zengin ailenin fakir aileden çok da bir farkı olmazdı, çünkü paraları olduğu halde, piyasada mal olmayınca onlar da alamazdı:)) Yani o kitabı ben bir daha bulamadımsa, bunun tek sebebi para değildi. Ama verdiği acı benzerdi, o da başka elbette:)) Sevgilerimle.

      Sil
  6. Son yazını da bu yazını da keyifle okudum Nurtenciğim,Tom Amcanın Kulubesi'nin benim okuduğum basımının kabı farklıydı diye anımsıyorum. Belki de çocuklar için kısaltılmış olanlardandı.Fakat radyoda temsil saatinde veya bir başka programda eski yıllarda dinlediğimi de hatırladım.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Nilgün Komar benim için eski bir basım bulmak için uğraştı. Şimdi herşeyi bırakıp onu okumayı istiyorum.

    YanıtlaSil