29 Aralık 2010 Çarşamba

KİTAPLAR - HANIMIN ÇİFTLİĞİ

Hanımın Çiftliği dizisi başladığında mest olmuştum. Konu, mekanlar, arabalar, atmosfer, oyunculuklar, kıyafetler çok hoştu. En çok da döneme ait eşyaların titizlikle bulunup kullanılması, yer karolarından manav tezgahına, çarşıdan hastane odasına, bisikletlerden berber dükkanına, o zamanlar için "harikulade" olan radyodan ip fileye, her şey nakış işler gibi detay detay işlenmişti. Hemen internetten Hanımın Çiftliği romanının 3 kitabını getirttim. Orhan Kemal o kadar rahat yazmış ki, bir çırpıda okundu bitti 3 cilt. Ancak tv dizisiyle bir yerden sonra yolları ayrılıyor. Diziyi bu sezon izlemedim. Uzadığı zaman sıkılıyorum galiba.





İlk 2 cilt birbirinin devamı. Üçüncüsü ilk ikisiyle bağlantılı fakat çiftliktekilerin dışında, farklı kişilerin hayat hikayesini anlatıyor.



Üçüncü cildi okurken ç ok tanıdık geldi senaryo. Gözümün önüne, kadın karakter olarak Türkan Şoray veya Fatma Girik, erkek karakter olarak da Tarık Akan veya Kadir İnanır geldi durdu. Yanılmamışım. Nette kısa bir araştırma yaptım. Benim izlediğim film sanırım Fatma Girik - Tarık Akan versiyonuymuş. Ama kim bilir 10 sene önce mi izledim, 20 sene mi bilmiyorum. Kişiler flu, senaryo %80 sağlam hatırımda kalmış.

Roman 1962'de Ömer Lütfi Akad tarafından "Üç Tekerli Bisiklet" adı ile sinema filmi olarak çekimlere başlanmış. Ancak film, 1965'te Memduh Ün tarafından tamamlanmış. Senaryosunu Vedat Türkali yazmış, Ayhan Işık ve Sezer Sezin oynamış.

Film ikinci defa yine Memduh Ün tarafından 1982'de tekrar çekilmiş. Bu sefer Fatma Girik ve Tarık Akan oynamış. Ben de sanırım bu çekimi hatırlıyorum.

Üçüncü çekimi ise kitabı okurken ben yaptım. Kendi oyuncularımı yerleştirdim. Kendi mekanlarımı yaptım. Kendi zihnimde kendim çektim, kendim beğendim. Zaten Orhan Kemal üstad o kadar güzel yazıyorki, detay detay görüyorsunuz her şeyi.




2 yorum:

  1. Sevdiklerinle birlikte bir ömür boyu mutluluklar dilerim. Yeni yılınız kutlu olsun.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Que bonitos sus trabajos la felicito y le deseo un feliz año 2011 lleno de bendiciones

    YanıtlaSil