8 Ağustos 2010 Pazar

BİR MANTAR, İKİ YEMEK

Büyük mantarlar temizlendikten sonra sapları koparılır. İçlerine kaşar rendesi konur ve fırın tepsisine dizilerek orta ısıda pişirilir. Bir numaralı yemeğimiz hazır.
İki numaralı yemeğimiz daha zor: Önce kırmızı biberler yıkanır, küçük parçalar halinde doğranarak sıvı yağ konulmuş tencerede kavrulmaya bırakılır. Bu arada yeşil biberler yıkanır ve aynı büyüklükte doğranarak tencereye alınır. Soğanlar kalın piyazlık doğranarak, sarımsaklar ince ince dilinerek biberlerin üstüne konulur. Manratların sapları para para doğranarak pişinceye kadar biberlerle kavrulur. İstenirse bir veya iki tane de domates doğranabilir. Tuzunu unutmayalım elbette. Bizim evin erkekleri tuzlu yerler. Siz de kendi damak zevkinize göre tuzunu ve baharatını ayarlayabilirsiniz. Tabakta görünmüyor ama yanlarına pilav da yaptım. Bol yeşil salata tamamdır.
Aslında bu ikisi aynı gün servis edilmemeli. Sonuçta ikisi de mantar yemeği . Ama ben eşimin her iki tadı da denemesini istediğim için aynı akşam yemeğe çıkardım. Çünkü mantarı sapından ayırdıktan sonra saklamak sorun çıkarabilir. Hadi saklayabilsem bile, ertesi gün eşim yemekte olmayacaktı ve benim yemek yapmamın tek sebebi olan evin erkeklerinden biri tadamayacaksa yemek yapmamın da bir anlamı olmayacaktı. El netice: Boğazımdan geçmeyecekti hikayesi.
Lezzet garantili yapmak isteyenler için. Hem de çok kolay. Şimdiden afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Selam nurten,yeni bloğun hayırlı olsun. Gecikmeli de olsa doğum gününüde kutluyorum; nice güzel yaşları dolu dolu yaşamanı diliyorum.
    Ramazan dolayısı ile döndük,oğlum da oruç tutacağı için ailece ramazanı birlikde geçireceğiz inş.
    Yokluğumda ziyaretlerini ve yorumlarını eksik etmediğin için çok teşekkür ederim;sağol,varol.
    Yeni projen kolay gelsin, mantar yemeklerinde çok nefis görünüyor; ellerine sağlık.
    Blogcuda sana yorum bırakamaz olmuşdum, buraya geçmene sevindim .Hayırlı ramazanlar,sevgiler...

    YanıtlaSil